Oferujemy Państwu możliwość zakupu opon w atrakcyjnych cenach. Szef osobiście zbiera informacje od klienta do jakiego samochodu szukamy opon , jakie są wymagania klienta i po analizie wybieramy wspólnie opony ,aby przez długie lata bezpiecznie prowadziły klienta do celu. Poza tym zawsze możemy dokonać wymiany i usługi przechowania w naszym serwisie. Prosimy o zapoznanie się z naszą ofertą.
Zobacz Cennik Usług
e-mail: opony@oponywilanow.pl lub
602 22 57 33
Szerokość opony 205 mm
wskaźnik profilu w %(wysokość / szerokość]
opona radialna o średnicy 16 cali
maksymalne obciążenie opony - 615kg
indeks prędkości - maksymalna prędkość
Lewa część etykiety informuje o oddziaływaniu opony na zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla (CO2) do atmosfery.
20% zużycia paliwa przez samochód zależy bezpośrednio od oporów toczenia opony. Im mniejsze opory, tym mniejsze zużycie paliwa i niższa emisja CO2.
Wartość oporów toczenia, zmierzona na symulatorze, decyduje o klasyfikacji opony w skali od A do G: klient zapłaci mniej za paliwo, jeżdżąc samochodem z oponami klasy A, których opory toczenia są niskie w stosunku do opony klasy G.
Dzięki oponom klasy A zużycie paliwa zmniejszy się o około 0,5 l/100 km, czyli około 80 l paliwa na rok, przy rocznym przebiegu rzędu 15 000 km.
Zysk dla portfela: ponad 120 € w przypadku samochodu z silnikiem benzynowym (zakładając, że cena paliwa wynosi 1,55 € za litr).
Ponadto korzystanie z opon klasy A zamiast G zmniejsza negatywny wpływ na środowisko: mniejsze zużycie paliwa powoduje spadek emisji CO2 o 12 gramów na kilometr, czyli o 180 ton rocznie!
Prawa część etykiety opisuje osiągi opony podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Pomiary przeprowadzane są w warunkach określonych przez rozporządzenie unijne, obejmujących prędkość, rodzaj nawierzchni, ilość wody, temperaturę itp.)
Klasa podana na etykiecie (od A do F) ustalana jest przez porównanie osiągów testowanej opony z oponą wzorcową.
Pojazd osobowy z czterema oponami klasy A ma drogę hamowania awaryjnego 30% krótszą niż ten sam samochód z czterema oponami klasy G. Oznacza to różnicę 18 metrów w przypadku hamowania awaryjnego przy prędkości 80 km/h.
Uwaga! Wynik może być różny w zależności od samochodów i warunków jazdy.
Dolna część etykiety informuje o poziomie dźwięku wywoływanego przez opony na zewnątrz (na ulicy i na drodze) podczas kontaktu z nawierzchnią. Podana liczba wyraża poziom dźwięku w decybelach.
Po raz pierwszy w historii uwzględnia się, jak wpływa na środowisko hałas wydawany przez opony podczas jazdy. Uwaga! Ta informacja nie uwzględnia hałasu słyszanego przez kierowcę i pasażera wewnątrz samochodu.
Opis/Cechy
Opony letnie są najbardziej wydajne w temperaturze powyżej 7°C.
Na ogół składają się z miękkiej mieszanki gumy, pozwalającej na uzyskanie wysokiej przyczepności i dobrego prowadzenia na suchych i mokrych nawierzchniach.
Niemniej jednak, mieszanka ta nie jest odpowiednim rozwiązaniem podczas jazdy w zimie, gdy temperatury spadają poniżej 7°C.
Opis/Cechy
Większa wydajność opon zimowych wraz ze spadkiem temperatury. Opony zimowe są wykonane ze specjalnej mieszanki o wysokiej zawartości krzemionki, zapewniającej lepszą kontrolę nad samochodem w niskich temperaturach i ułatwiającej ruszanie, zatrzymywanie się oraz wykonywanie skrętów, jeśli porównać je z oponami letnimi oraz całorocznymi.
Opis/Cechy
Opony całoroczne łączą cechy opon dostosowanych do warunków letnich i opon zimowych. Są dobrym rozwiązaniem w regionach o umiarkowanym klimacie w zimie (z lekkimi opadami śniegu i temperaturą rzadko spadającą poniżej 0°C).